Kampaň regiony sobě se snaží podpořit lokální ekonomiku
Na webu si může každý vyhledat podnikatele podle kraje, území místní akční skupiny nebo zaměření podnikání: obchody a prodejny – potraviny a přírodní produkty – řemesla – rukodělné výrobky – služby – stravování a ubytování. Cílem není jen propagovat tisíce drobných regionálních producentů, ale vytvořit i unikátní databázi toho nejkvalitnějšího, co české regiony nabízí a co je třeba zachovat a podporovat. Web využijí nejen zákazníci z regionů, ale také miliony turistů, kteří stráví letošní léto v Česku. Čím více MAS se do projektu zapojí, tím více relevantní celý projekt bude.
Cílem kapaně je, aby naše venkovské regiony byly více odolné, soběstačné, tedy méně závislé a tím snad i více svobodné. Lokální ekonomika je způsob hospodaření, který přednostně využívá místních zdrojů materiálních, energetických i lidských k uspokojení místních potřeb. Lokální ekonomika zjednodušeně představuje místní produkci pro místní spotřebu (zboží i služby) a jejím předpokladem je fungující místní trh.
Představme si místní ekonomiku jako vědro. Abychom vědro naplnili, potřebujeme do něj dostat vodu (peníze). Když je vědro plné, ekonomika vzkvétá. Ale – vědro lokální (místní) ekonomiky je plné děr, kterými peníze ekonomiku opouštějí. Jsou to peníze místních obyvatel vynaložené na zboží a služby, které buď v místě nikdo neposkytuje, konzumenti o něm neví nebo jej nepreferují. Zalepení těchto děr a udržení peněz v systému co nejdéle, místní ekonomiku zlepšuje a posiluje. A právě místní lidé mohou stav místní ekonomiky zlepšit.